Ako som zobrala knihu na výlet a takmer sa vrátila bez fotky

Keď Bastera z Knihy nekoušou prišla s nápadom zobrať knihu na výlet, hneď som sa pre tú myšlienku nadchla. Rozhodla som sa, že na dovolenku vezmem knihu z knižnice, aby si po náročnej službe vo verejnej inštitúcii trochu zarelaxovala. A tiež preto, lebo Achilleova píseň, kniha napísaná na základe gréckej báje, mi prišla k moru ako vhodná voľba. 🙂

Román Achilleova píseň od Madeline Millerovej je úžasná kniha s krásnou obálkou, preto som jej chcela dopriať nejakú peknú fotku. Niečo romantické, exotické, v starom prímorskom meste, alebo niekde na pláži. Len modré more, obloha a Achilleova píseň… Ehm. A potom som narazila na realitu v podobe dovolenky s dvoma malými deťmi.

chorvatsko_116Nie že by som niečo také nezažila už predtým, ale za rok človek zabudne – alebo podvedome očakáva, že situácia sa zlepší. Nuž, nezlepší. Knihu na výlet do starého mesta plného romantických kamenných uličiek nevezmete, lebo v batohu je potreba miesto na pitie, čistiace obrúsky, dostatočnú zásobu sušienok a veci na prezlečenie. Okrem toho, každá váha naviac sa vypomstí vo chvíli, keď musíte niesť alebo ťahať unavené dieťa k autu. Svoje prezieravé zanechanie knihy doma som ocenila hlavne v Splite, kde sme si v 35 stupňovej horúčave spravili neplánovanú 6 km zachádzku cez borový háj. Takže romantika s knihou v úzkych uličkách sa nekoná, zostáva pláž.

chorvatsko_158Rozhodnutie zobrať so sebou knihu k vode som zrušila vo chvíli, keď som nás po prvý krát zbalila na pláž. Krémy, neodmysliteľná zásoba sušienok (jeden člen rodiny prežil dovolenku takmer úplne na Bebe dobré ráno), deka, uteráky, šnorchle, asi milión lopatiek a vedierok. A okrem toho, ktorý rodič dvoch malých detí má čas na pláži čítať? Je treba robiť dôležitejšie veci.

.

Keď už som bola presvedčená, že Achilleovu píseň proste nevyfotím (aj keď som ju poctivo čítala), zachránila ma pani domáca, ktorej predposledný deň nášho pobytu dozreli na záhrade figy. Výsledkom je táto fotka. Nie je to síce úplne to, čo som si predstavovala, ale… Vidíte to romantické svetlo zapadajúceho slnka? Ten exotický chorvátsky obrus? A hlavne tú exotickú misku s exotickými figami? 😉

chorvatsko_124

Achilleova píseň, Jadrija, Chorvátsko

Síce sa mi potvrdilo, že mám radšej písať ako fotiť, ale som spokojná. Vzala som knihu na výlet a vrátila sa s fotkou, aj keď to tak chvíľu nevyzeralo. 🙂 A čo vy, beriete knihy na výlet?

6 thoughts on “Ako som zobrala knihu na výlet a takmer sa vrátila bez fotky

  1. “Vidíte to romantické svetlo zapadajúceho slnka? Ten exotický chorvátsky obrus? A hlavne tú exotickú misku s exotickými figami?” 😀 Uplně nejlepší věta! Ty mě vždycky pobavíš! Já ti to moc věřím, že ses snažila fotit, doufám, že dovolená byla povedená!!!

    • Som rada, že si sa pobavila 🙂 Nad mojimi fotografickými výtvormi sa nejde rozplývať kvôli originalite, prípadne skvelému prevedeniu, tak aspoň zabaviť sa treba. 😉 A dovolenka bola skvelá, aj keď klasickému knihomolstvu príliš neprajúca. Asi ako tá tvoja – bolo priveľa zážitkov. 🙂

Pridaj komentár

