Je tak, ako je, a bude tak, ako bude – rekapitulácia roku 2014

Ako to už koncom decembra a začiatkom januára býva, rok sa zasa s rokom zišiel. Nastáva teda čas spomínania, bilancovania, hodnotenia a nejakých tých nových predsavzatí. Niečo také som si rozhodne nemohla nechať ujsť ani ja! 🙂 Tak hor sa do toho – aký bol rok 2014?

Nemôžem povedať inak, len to, že bol skutočne plodný. A až nečakane dobrý. Keď som začínala s blogovaním, nemala som prakticky žiadne predstavy ani sny, čo by som chcela dosiahnuť – okrem toho, že získam milióny fanúšikov, budem sa živiť písaním recenzií a celé dni budem iba čítať zaujímavé nové knihy. Táto méta síce ešte zostala nepokorená, ale keď si zosumarizujem, čo sa v priebehu minulého roka na blogu a vďaka blogu udialo, stále to vyzerá dosť impozantne. Takže:

  • Publikovala som 61 článkov, z toho 35 recenzií.
  • Urobila som niekoľko rozhovorov so zaujímavými ľuďmi, ktorí majú čo do činenia s knihami (a som nesmiernie hrdá na to, že si našli čas odpovedať na moje otázky).
  • Začala som spolupracovať s nakladateľstvom Host, z čoho ešte stále takmer omdlievam blahom.
  • Facebookovej stránke Pravej knihomolky dalo like viac ako sto ľudí.
  • Usporiadala som prvú súťaž, niekoľko ľudí sa jej skutočne zúčastnilo, a dokonca som aj relatívne bez problémov použila moderné technológie na vytvorenie dotazníku a losovanie výhercu. (Ja viem, že google.docs je v podstate blbuvzdorný, ale aj tak je to pre mňa úspech ;). )
  • Asi šesťkrát som zmenila vzhľad stránky a konečne našla taký, ktorý mi už asi chvíľu vydrží.
  • Spoznala som kopu zaujímavých ľudí, s ktorými sa môžem porozprávať o knihách, čo ma nesmierne teší.
  • Prečítala som nespočítané množstvo kníh – s určitosťou viem len, že ich je viac ako 35. 🙂

Tak, to bol rok 2014 a teraz prichádza tá chvíľa, kedy by som mala zverejniť nejaké predsavzatia, plány a sieťové grafy. Nuž, isté je iba to, že žiadne plány, predsavzatia ani sieťové grafy nemám. Ako napísal Jonas Jonasson v knihe Storočný starček, ktorý vyliezol z okna a zmizol: “Je tak, ako je, a bude tak, ako bude.” To znamená, že všetko nechám plynúť a nechám sa prekvapiť. Času mám podstatne menej, ako som mala v minulom roku, ale chuť čítať knihy a odporúčať ich ďalej nikam nezmizla. A keď sa nájde inšpirácia, aj nejaké tématické články budú. Ak by ste chceli vedieť, recenzie na aké knihy mám v pláne, preštudujte si fotku mojich vianočných prírastkov. 🙂

Ďakujem vám všetkým, že ste tu počas toho minulého roku boli so mnou, nechali sa trochu inšpirovať pri vyberaní nových kníh a snáď sa aj pobavili a poučili pri čítaní ostatných článkov. Želám vám všetkým, aby ste stále mali čo čítať a aby vás ani v novom roku neopustila chuť ponárať sa do príbehov iných ľudí, či už skutočných, alebo vymyslených. Krásny rok 2015!

DSC_5257-2

4 thoughts on “Je tak, ako je, a bude tak, ako bude – rekapitulácia roku 2014

Pridaj komentár

