Môj marec, mesiac kníh

20160313_135606 Marec je tradične známy ako mesiac kníh a prekvapujúco to platilo aj u mňa. Síce som minulý mesiac trpela čitateľskou krízou, moju chuť nakupovať nové knihy to ale nijako neovplyvnilo. Skôr naopak, oproti iným mesiacom som bola neobvykle aktívna. A pribudli mi samé skvelé veci, dokonca natoľko dobré, že výnimočne vydávam článok o svojich knižných prírastkoch.

Najskôr mi pribudol plánovaný balíček. David Mitchell a jeho znovuvydaná prvotina Hybatelé a Sencislo9 ako doplnenie zbierky. K Snucislo9 som sa ešte znovu nedostala, zato z Hybateľov som nadšená. Je to román v deviatich častiach, každú rozpráva iná osoba a všetky sú veľmi jemne prepojené. A až na konci sa čitateľ dozvie, ako to všetko spolu súvisí… Zatiaľ som na strane 94 a absolútne netuším, aká bude pointa. Mitchell píše bravúrne, zasa ma totálne dostal a je radosť ho čítať. V každej kapitole iný spôsob reči postavy, vždy iný príbeh – posadnutnosť atentátnika z Tokijského metra, romantický príbeh prvej lásky japonského predavača jazzových platní, kríza finančníka z Hongkongu… Neviem, kam to celé smeruje, ale baví ma sledovať jemné prepojenia, ako sa ich svety okrajovo dotýkajú a navzájom ovplyvňujú. Zatiaľ maximálna spokojnosť.

O knihe Stephena Chboskeho Ten kdo stojí v koutě (v slovenčine Charlieho malé tajomstvá) som už veľa počula, všetci ju chválili, a tak pribudla do zbierky aj mne. A musím povedať, že neľutujem. Je to jedna z tých kníh, v ktorých záleží na tom, ako vám sadne hlavný hrdina, ktorý celý dej rozpráva. Mne síce Charlie občas trošku liezol na nervy, ale zážitok to neovplyvnilo. Celý koncept románu v listoch ma nadchol, napísané to bolo skvele, mala som nutkanie podtrhávať si zaujímavé myšlienky. Z Charlieho sa v priebehu tej malej knižočky stal postupne môj kamarát, sledovala som s napätím, čo sa bude diať počas jeho prvého roku na strednej škole, prežívala som jeho zmätok, stresy aj to skvelé priateľstvo a lásku. Rozhodne odporúčam – aj kvôli perfektnej hudbe, ktorá sa tam spomína.

20160306_131644Ako kniha na recenziu mi pribudlo Vesaliovo tajemství. Síce som mala doma celkom slušnú zbierku neprečítaných kníh, ale až vďaka tejto som opäť získala chuť čítať. Vesaliovo tajemství je napínavý a dramatický román, trochu strašidelný a hlavne jeden z tých, od ktorých sa ťažko odtŕha. Stále sa v ňom niečo deje, a než sa človek spamätá, už listuje na poslednú stranu, pretože skutočne nejde prestať čítať. Nemá síce nejaký presah alebo hlbšiu rovinu, ale je to skvelá žánrová oddychovka s atmosférou. Kompletnú recenziu nájdete tu.

Na Veľký knižný štvrtok som si kúpila Měsíc nad Soho od Bena Aaronovitche. Ide o pokračovanie románu Řeky Londýna, kde ma kombinácia detektívnej zápletky, mágie a anglického humoru totálne dostala. Podľa reakcií na goodreads a databázi kníh má byť druhý diel ešte lepší ako prvý, takže očakávam poriadnu jazdu.

.

20160403_100021Posledný z mojich prírastkov je náhodný úlovok z Levných kníh. O románe Věk zázraků od Karen Thompson Walker som už počula, vyzeral veľmi zaujímavo a preto som takmer ani nezaváhala, keď som ho tam videla. (Aj keď je pravda, že som sa chvíľu rozhodovala medzi ním a Forrestom Gumpom.) Věk zázraků je úžasný. Výborne a citlivo napísaný príbeh o konci sveta, o túžbe niekam zapadnúť, o láske a priateľstve. Spomaľovanie rotácie Zeme a jeho následky – to je veľmi zaujímavý námet, ale ešte zaujímavejšie je, že prvá láska a vzťahy v rodine sú rovnako dôležité ako celosvetová katastrofa. Román je napísaný nádherným jazykom a aj vďaka nemu uviazne na dlho v pamäti. Asi o knihe urobím recenziu, pretože mám neodolateľné nutkanie z nej citovať, aby ste videli, aká je skvelá. 🙂

Celkovo som so svojimi marcovými úlovkami nesmierne spokojná. A aké sú tie vaše? Bol aj u vás marec mesiacom kníh?

7 thoughts on “Môj marec, mesiac kníh

  1. Samé krásné kousky! Ten kdo stojí v koutě a Vesailovo tajemství bych si také ráda přečetla! Na Vesailovo tajemství jsi mě dost nalákala! A od toho Mitchella bych si taky měla něco přečíst, ale nevím, zda na mě není moc inteligentní 🙂

    • Ďakujem. 🙂 Vesaliovo tajemství je super, určite poď doňho. Aj Ten kdo stojí v koutě rozhodne stojí za prečítanie, myslím, že obidve knihy by sa ti mohli páčiť. A Mitchella sa neboj, jeho knihy sa síce ťažko opisujú, ale zato sa ľahko čítajú 🙂 Skús si prečítať jeho román Třináct měsíců, ten je skvelý a uvidíš, že aj keď to nie je úplne obvyklá kniha, nie je na nej nič zložité alebo nepochopiteľné.

  2. Naozaj, samé krásne kúsky ! Všimla som si, že veľa kníh kupuješ v češtine. Je to tým, že žiješ mimo SK v CZ alebo …. ?
    U mňa, aspoň podľa stavu kredtiky, je každý mesiac marcom :)))).

    • Ďakujem. 🙂 Áno, žijem v ČR a podľa toho vyzerajú aj moje nákupy. V podstate teraz v slovenčine nakupujem iba slovenských autorov. 🙂
      Každý mesiac marcom 🙂 To si dobrá 🙂 Ja sa snažím krotiť, ale očividne sa mi to nie vždy darí.

  3. Oh, můj milovaný David Mitchell. Jsem ráda, že Hybatelé po letech vyšli znovu. A navíc ta fantastická obálka. Přemýšlím, komu knihu koupím k narozeninám/Vánocům. Mám pocit, že je tento autor u nás málo známý, to by chtělo změnit, protože jeho starší knihy opravdu stojí za to. Poslední dvě mě upřímně řečeno hodně zklamaly (Bone Clocks, Slade House)
    Přeji skvělé čtenářské zážitky a těším se na recenze!

    • Keď som zistila, že Hybatelé vyjdú znovu, tešila som sa na to ako na Vianoce. 🙂 Už som si myslela, že ju nikdy nezískam. Tiež mám dojem, že Mitchell nie je taký známy, ako by si zaslúžil. Možno je to tou neobvyklou stavbou jeho kníh. Blbo sa to opisuje v recenziách a s obľubou ju rozoberajú kritici, takže nakoniec trochu zanikne skutočnosť, aký je fantastický spisovateľ a ako úžasne píše. Nikto si predsa knihu neprečíta kvoli jej inovatívnej stavbe, a povedala by som, že to ľudí skôr trochu odstraší. Škoda, že jeho novšie knihy ťa sklamali, teraz sa ich trochu bojím, ale aj tak si ich kúpim a prečítam, lebo predsa Mitchell. 🙂 Ďakujem za komentár!

Pridaj komentár

