Ako svet prichádza o blogerov

bookpileUž som to videla u iných. Moji obľúbení blogeri vydávali stále menej a menej článkov, až sa nakoniec vytratili úplne. Chápala som ich, ale naivne som si myslela, že mne sa niečo také nemôže stať. Veď knihy a čítanie milujem, a v písaní recenzií a všelijakých hlúpostí súvisiacich s knihami som sa vyslovene našla! No a bác ho, po troch rokoch od založenia blogu to tu mám. Článkov ubúda, v počítači mám rozpísané dve recenzie a nie a nie ich dokončiť. Že by som aj ja už pomaly odchádzala do blogerského dôchodku?

Úprimne povedané, neviem. Nerada by som. Písanie o knihách ma baví, ale to očividne nie je všetko. Keď som s blogom začínala, úplne som sršala nadšením a energiou. Mala som kopu nápadov, chuť napísať o každej knihe, ktorú som prečítala, a dokázala som si nejako vyštrachať čas na všetko, čo bolo treba – povinnosti, rodinu, aj čítanie a písanie. Teraz mám pocit, ako keby mi dochádzali baterky. Viete, ako taký ten aku-šróbovák, na ktorom stláčate tlačidlo, on sa ešte stále trochu krúti, ale je vidieť, že nutne potrebuje na nabíjačku. (To bolo teda prirovnanie, ale aspoň vidíte, čím žijem 🙂 V piatok som pomáhala mladšiemu synovi s vyskrutkovaním kovania na starých oknách. )

Povedať, že nemám na čítanie a písanie čas vlastne ani nie je pravda. Samozrejme, povinností je viac ako bolo, keď som bola na materskej. Ale keby som chcela, čas na jedno aj druhé si nájdem. Skôr mám pocit, že nemám silu. Popoludnie, keď sa vrátim z práce, dávam prednosť škole, deťom, domácim prácam. Síce stále nekmitám, ale deti (hlavne mladší syn) si vyžadujú, aby som bola neustále v strehu. Filozoficky konverzujem o tom, prečo prišiel komár práve k nám domov, prípadne nadšene jasám nad super autom z lega (pričom starší syn používa také technické výrazy, kde sa už ani nechytám). Vysvetľujem význam slov sentimentálny a nostalgický tak, aby to pochopilo deväťročné dieťa, lebo Garfield je síce super komiks, ale cudzími slovami nešetrí. Chystám jedlo, dohliadam na úlohy, komandujem (lebo inak to proste zatiaľ nejde), a čo to tam robí Adamko? No predsa skúša sám krájať nožom/ umýva okná/ strihá si vlasy! (Podľa skutočných udalostí.) Keď konečne deti zaspia, tak už sa necítim na žiadnu činnosť, ktorá by vyžadovala akékoľvek duševné schopnosti. Písanie vôbec, často dokonca ani na to čítanie. Možno je to aj tým, že v poslednej dobe nemám šťastie na knihy, ktoré by ma chytili. Perfektný Hněv od Zygmunta Miloszewského som zvládla za bežné tri dni, ale Na zimu zatvorené som kúskovala po večeroch snáď dva týždne, a teraz bojujem so Štyrmi sestrami od Coleen McCulloughovej a ani neviem, či to dočítam. Alebo že by to bolo naopak? Nemám na čítanie úplne náladu, a tak mi aj dobré knihy pripadajú ako priemerné? Netuším.

mum

Nikdy neviem, čo povedať, keď sa ma ľudia pýtajú na moje koníčky. Myslím tým, som mama. Vychutnávam si výlety osamote do kúpelne a ticho.

Svet prichádza o blogerov vtedy, keď skutočný život vyžaduje toľko pozornosti, že nezvládame ten knižný. Ja tajne (aj verejne) dúfam, že s príchodom jesene, keď už nebudeme stále lietať po výletoch, našu pozornosť si nebude okrem detí vyžadovať aj dom a záhrada, sa to všetko zlepší. Konečne trochu zvoľním tempo, vrhnem sa na čítanie, dokončím recenzie na tie dve knihy, ktoré si skutočne zaslúžia vašu pozornosť, a napíšem aj nejaké iné články. Nedávno pri prevliekaní návlečiek mi napadlo zopár bodov do článku Čo robiť, keď sa ocitnete v dystopii. Takže flintu do žita ešte nehádžem, ani nikam inam. A snáď sa rýchlo nájde niečo, čo mi dobije baterky a dodá mi energiu, aby táto čítaco – blogovacia kríza bola čo najskôr za mnou. Držte mi palce.

books

Milí ľudia, prosím nezabudnite na nás. S pozdravom, knihy.

6 thoughts on “Ako svet prichádza o blogerov

  1. Milá Knihomolko,
    Klidně si na Tvé články počkáme, ale nezapomeň na nás úplně. 🙂
    Rozumím ti, taky už horko těžko hledám chuť do čtení, inspirace k psaní se válí zaprášená v koutě, ale nevzdávejme se a zároveň se nenechme tlačit do něčeho, co zrovna nejde. Nemysli na to, že bys měla číst nebo psát recenze. Užívej si svých volných minut, jak jen je libo a ono to jednou přijde. Najednou se objeví nějaká kniha, která tohle ‘prokleti’ zlomí. 🙂 A do té doby se měj krásně a jenom nám dej občas vědět, jak se máš.

    • Ďakujem za povzbudenie, ja Tebe tiež želám, aby sa chuť na čítanie a písanie vrátila v plnej sile. 🙂 Dúfajme, že nejaká tá skvelá kniha, ktorá nás nakopne, už čaká za rohom 🙂

  2. Aj keď nie som blogerka, som vášnivá čitateľka, mama dvoch školopovinných dcér a manželka. Všetko sa zladiť tak, aby išlo všetko ako po masle, nedá. Takže chápem čo píšeš.
    Ja si ani nepamätám čo pekné a zaujímavé som v poslednom čase čítala čo by som mohla odporučiť ďalej a prišla som na to, že nič.
    Takže čítam ďalej a čakám či niečo pekné a zaujímavé príde.
    Tak, zatiaľ do čítania dovidenia :):

    • Pravdu povediac, nikdy som si nemyslela, že niekedy nebudem mať chuť alebo silu čítať. Dúfam, že čoskoro sa objaví kniha, ktorá to zlomí. Želám ti tiež, aby si natrafila na nejakú super záležitosť, ktorú budeš odporúčať ďalej. 🙂

  3. nie ze by som bola Tvoja verna citatelka (predsalen, to s vecermi bez energie mi je tiez doverne zname), ale spomeniem si na Teba vzdy, ked potrebujem typ na knihu 🙂 tak nerada by som nasla Tvoj blog prazdny 🙂 navyse, ked ho citam, citas mi ho vlastne Ty, Tvojim hlasom 😀 takze je to aj take akoby stretnutie 🙂 tak len pekne pokracuj, aj ked s prestavkami 🙂

    • Ďakujem, Bobka 🙂 Snažím sa stále, je toľko skvelých kníh, ktoré čítam a o ktorých by som chcela napísať… Ide mi to pomaly, ale asi by som nevydržala nepísať. 🙂 Takže hádam tu budeš naďalej nachádzať tipy na knihy, ktoré by ťa mohli zaujať 🙂

Pridaj komentár

